Vanliga frågor

Vad behöver jag tänka på inför städ?

För att underlätta för städpersonalen får du gärna plocka undan lösa föremål. Ibland hinner man som kund inte göra detta, vilket såklart är helt okej. Vi anpassar städningen efter dina behov.

Har jag alltid samma städerska hemma hos mig?

När du blir återkommande kund hos oss planerar vi alltid in samma städerska löpande hos dig. För oss är det viktigt att matcha uppdrag med rätt städerska, för att du ska känna dig trygg och för att vår personal ska ha kontinuitet i sitt schema. Vid sjukdom eller ledighet kan vi behöva skicka någon annan, givetvis efter att ha pratat med dig om detta.

Vad ingår i en storstäd/flyttstäd/löpande hemstäd?

Här kan du läsa vilka moment som ingår i en storstädning.
Här kan du läsa vilka moment som ingår i en flyttstädning.
Här kan du läsa vilka moment som ingår i en löpande hemstädning.

Vad innebär löpande hemstädning?

Löpande hemstädning innebär att du varje, varannan eller var fjärde vecka får hemstädning som utförs av samma städerska. Du betalar samma pris varje månad. Skulle du behöva avboka städningen läggs timmarna i din timbank, som du får utnyttja för att boka extra städning eller några av våra tilläggstjänster.

Hur bokar jag städ?

Du får gärna använda vårt formulär för att fylla i dina uppgifter, så återkommer vi till dig med en offert. Du kan även kontakta oss via mail på info@50-femme.se eller via telefon.

Behöver jag vara hemma under tiden ni städar?

Nej, ni behöver inte vara hemma när vi städar. Det går fint att lämna nyckel till oss, som förses med en anonymiserad nyckelbricka som registreras i vårt slutna system. Du kan även välja att släppa in oss när städningen börjar.

Vad händer om jag inte är nöjd med städningen?

I de fall som kund inte är nöjd så tillämpar vi en tre dagar-garanti som innebär att vi inom tre arbetsdagar vill komma och komplettera städningen, för att du som kund ska vara nöjd. Självklart betalar du inte för denna komplettering.

Vad händer om något går sönder under städningen?

Vi, och vår personal, omfattas av ansvarsförsäkring via IF. Det innebär att vi kompenserar eventuell skada hos dig som orsakats av oss. Kontakta oss så löser vi det praktiska.

När får jag fakturan?

Du faktureras innevarande månad.

Har ni kollektivavtal?

Vi har kollektivavtal med Kommunal och ser till att, utöver att agera avtalsenligt, avlöna vår personal med skälig lön och bonusar.

Tar ni med städmaterial?

Vi tar alltid med städmedel, trasor och mopp. Som kund förväntas du ha dammsugare och hink hemma. För oss är det viktigt att vår personal använder miljövänligt medel som är anpassat efter känsliga ytor. Städmaterial och användningen av dessa är en arbetsmiljöfråga som vi tar på stort allvar. Vi använder av den anledningen inte heller medel i sprayflaskor, då dessa försämrar lungfunktionen hos den som städar.